parallax background

Autologiczny przeszczep tkanki tłuszczowej - Lipofiling

Lipofiling

Autologiczny przeszczep tkanki tłuszczowej

Lipofiling (przeszczep tłuszczu), to metoda polegająca na pobraniu  tkanki tłuszczowej i zaimplantowaniu jej w obszary, gdzie widoczne braki tkanki tłuszczowej są przyczyną niekorzystnego wyglądu naszej twarzy lub ciała. Własny tłuszcz pacjenta jest najlepszym  I najbezpieczniejszym  materiałem wykorzystywanym do  modelowania  ciała oraz wypełniania ubytków.

Zaletą  lipofillingu jest fakt, że w procesie zabiegowym otrzymujemy naturalny wypełniacz uzyskany z własnej tkanki.

Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii tłuszcz pobrany od pacjenta zostaje następnie starannie  oczyszczony i i odwirowany .Zaawansowany system  filtrowania pozwala na uzyskanie  najwyższej jakości materiału, bogatego w komórki macierzyste, które stymulują  proces  produkcji kolagenu i elastyny .

Zabieg lipofillingu należy do mało inwazyjnych zabiegów. W Vital Skin Clinic Kaminska & Krawczyk wykonywany jest on w znieczuleniu miejscowym .

Zapewnia również niezrównaną stymulację fibroblastów i produkcję kolagenu. Precyzyjnie dobrana głębokość iniekcji (od 0,25 – 3 mm) pozwala na pełną kontrolę wykonywanego zabiegu. Za pomocą DERMAPENU można wykonać również zabieg osoczem bogatopłytkowym – wykonanie obu zabiegów jednoczasowo kilkukrotnie zwiększa potencjał czynników wzrostu.

• zaburzony owal twarzy
  • ubytki tkanki tłuszczowej i opad tkanki tłuszczowej  w obrębie twarzy
  • ubytki tkanki tłuszczowej po wypadkach i zabiegach chirurgicznych
  • uszkodzenia skóry, blizny
  • utrata jędrności skóry lipotransfer
  • zmarszczki i bruzdy
  • cienie pod oczami

Jakie są główne zalety lipofillingu?

• wyraźne odmłodzenie  skóry twarzy a szczególnie skóry pod oczami
  • wygładzenie zmarszczek i bruzd
  • wymodelowanie owalu twarzy
  • uniesienie opadniętych tkanek
  • uzupełnienie  tkanki tłuszczowej w miejscach nadmiernych ubytków
  • poprawa jędrności skór
  • korekacja uszkodzeń  skóry i blizn
  • niewielki  ryzyko powikłań
  • niewielkie dolegliwości bólowe
  • wieloletni, naturalny efekt

• brak wystarczającej ilości tkanki tłuszczowej  do pobrania
  • choroby autoimmunologiczne
  • nowotwory
  • stany zapalne
  • zaburzenia krzepnięcia krwi
  • hemofilia
  • przyjmowanie leków przeciwzakrzepowych
  • opryszczka
  • ciąża i karmienie piersią
  • uczulenie na preparat znieczulający

Zabieg lipofillingu przebiega w trzech etapach:

1. Pierwszy to liposukcja, czyli pobranie tkanki tłuszczowej pacjenta z takich obszarów jak brzuch, uda, ramiona lub kolana.
  2. Następnie pobrany tłuszcz poddaje się procesowi płukania , usuwania cząsteczek zapalnych, obumarłych komórek i miejscowego znieczulenia oraz łagodnemu odwirowaniu eliminując płyn infiltracyjny.
  3. Tak przygotowany tłuszcz w trzecim etapie jest przeszczepiony w odpowiednie miejsca.

Okres rekonwalescencji  trwa zazwyczaj kilka dni. Tuż po zabiegu zarówno miejsce pobrania jak i  podania tłuszczu może być  zaczerwienione i obrzęknięte. Przez okres około 2 tygodni należy ograniczyć wysiłek fizyczny. Niewskazane jest korzystanie z gorących kąpieli, sauny i basenu. Medycyna  estetyczna rozwija się w kierunku medycyny regeneracyjnej , dlatego przeszczep tłuszczu będzie miał coraz większe  zastosowanie. Nie tylko celem poprawienia objętości,  ale też ze względu na możliwość poprawy jakości skóry.

parallax background

Skontaktuj się z nami!